Wanneer men praat over de sport 'rugby' wordt er vaak ruig, hard en fysiek geroepen. Dit blijkt in de praktijk niet het enige kenmerk van rugby te zijn. Naast dat rugby een sport is waarbij fysiek vermogen een vereiste is, is ook conditie, samenwerking, communicatie en respect voor elkaar erg belangrijk. Ook het hebben van een teamspirit is een prioriteit.

Rugbyclub Dwingeloo verzorgt rugbyclinics op maat waarbij de kenmerken van de rugbysport terug komen. Deze clinics kunnen zowel gegeven worden op basis- en middelbare scholen als bij een sportvereniging. Ook voor een personeelsuitje, vrijgezellenfeest of iets dergelijk zijn er diverse mogelijkheden.

Een standaard rugbyclinic duurt gemiddeld 1 à 2 uur (naar wens). Hierbij worden de volgende activiteiten verzorgd:

·         Warming up

·         Diverse pass oefeningen

·         Diverse tackle oefeningen

·         Afsluitend spel / wedstrijdje

Natuurlijk bieden wij ook meerdaagse clinics aan. Hiervoor maken wij een op maat gemaakt programma en worden de activiteiten uit de standaard clinic uitgebreid. Bent u geïnteresseerd? Neem dat contact op via info@rugbyclubdwingeloo.nl